ANDRZEJ PILIPIUK „PO DRUGIEJ STRONIE KSIĄŻKI”

 


Mózg jest jak piec – żeby zaczął dobrze buzować, trzeba sypać opał. Podtrzymywać płomień. W moim piecu przez całą młodość tlił się zawilgły torf. Ale dmuchałem na niego z całej siły.”


Tym razem nie będzie przygód Jakuba Wędrowycza, ale dowiecie się wiele o śladach przeszłości pozostawionych w wojsławickiej szopie.


Zamiast kolejnej zagadki dla Roberta Storma będzie wspomnienia Michaela Jacksona na warszawskim kole.


Doktor Skórzewski będzie musiał ustąpić miejsca opowieści o Muminku, który poszedł do pracy w fabryce luster.


W tej książce znajdziecie wspomnienia o szarości komuny, snach które przyniosły nowe pomysły, mapach, które nie wyglądają jak mapy. Słowem znajdziecie tu wszystko, co kiedykolwiek chcieliście wiedzieć o Andrzeju Pilipiuku, ale nie wiedzieliście jak zapytać.


OPIS Z TYŁU OKŁADKI.

OBOWIĄZKOWA POZYCJA DLA OSÓB, KTÓRE CHCĄ PRZEPROWADZIĆ WYWIAD Z AUTOREM!

W zasadzie powyższe zdanie, może być również skierowane do świeżych czytelników autora, bowiem znajdzie się tutaj sporo odpowiedzi na bardzo popularne pytania, jakie padają w trakcie spotkań autorskich. Skąd mam taką wiedzę? Stąd, że sam należałem do tej grupy pytających, a było to w 2017 roku, w mieście Tczew.

Później spędziłem każdą wolną chwilę, by poznać lepiej autora i oglądałem każdy film na YouTube, gdzie występował. Właśnie z tego typu materiałów wyliczyłem, że najczęściej padają pytania w stylu: „A skąd się wziął Jakub Wędrowycz?, albo Czy będzie kontynuacja Oka Jelenia?”. Nabytą „wiedzę” wykorzystuje w trakcie transmisji online ze spotkań autorskich, gdzie nowi czytelnicy zadają podobne, jeśli nie identyczne pytania.

Po drugiej stronie książki” to istna kopalnia wiedzy o autorze oraz jego dorobku literackim. Pomijając kwestię persony pisarza, czytelnik natrafi na ciekawostki związane z takimi seriami jak: Kroniki Jakuba Wędrowycza, Norweski Dziennik, Oko Jelenia, opowiadania ze Stormem i Skórzewskim oraz powieści z uniwersum Pana Samochodzika. Całość ozdobiona jest czarno-białymi lub kolorowymi fotografiami.

W zasadzie zajawka mówi wszystko, a ja miałem w zrobić tylko krótką notkę, bo nie widzę sensu, żeby się nad tym rozpisywać.

Najlepiej sięgnąć po tę książkę, mając jakiekolwiek pojęcie o tym, co Andrzej Pilipiuk napisał. Inaczej można zepsuć sobie radość z czytania jego innych dzieł. W załącznikach link do przeczytania fragmentu tekstu.


PODSUMOWANIE:

W zasadzie ocenę nadałem w serwisie „Lubimy Czytać”. Niektórzy użytkownicy potrafią bowiem oceniać całą treść na podstawie fragmentu tekstu, bez konieczności czytania do końca. ;) Bo ja szczerze mówiąc całą swoją opinię zawarłem w pierwszym otwierającym ten tekst.



FRAGMENT TEKSTU:

Po drugiej stronie książki - Andrzej Pilipiuk - fragment by Fabryka Słów - Issuu


LINK DO ZAKUPU KSIĄŻKI:

Po drugiej stronie książki - Andrzej Pilipiuk - Książka w SwiatKsiazki.pl


POLECAM!

Karol Król


Komentarze

Popularne posty